Doopfelicitaties

>> 03-05-2010 | 08:16 | Michiel Kerpel <<
43
Facebook Twitter
 

In onze gemeente zijn er nogal wat mensen die je feliciteren als er een kindje gedoopt is of als iemand belijdenis aflegt. Kun je dat doen, Bijbels gezien?

Wat is het een voorrecht als er kinderen worden gedoopt. Door de doop wil God Zijn verbond verzegelen, zo lezen we in het klassieke doopformulier. Indringend bidt de gemeente voor de kinderen. Gevraagd wordt of God hen genadig wil aanzien en door de Heilige Geest Christus wil inlijven. Na de doopbediening is het een goed gebruik als de ouders met hun kinderen de zegenbede uit Psalm 134 wordt toegezongen. Bijbelse woorden van zegen klinken er dan. In het dankgebed wordt ten slotte gebeden of God de baby’s met Zijn Heilige Geest wil regeren.

Onze vaderen hebben de ouders en hun gedoopte kinderen zo omringd met de woorden Gods. In deze lijn is het gepast om de ouders Gods zegen toe te wensen in de opvoeding van hun kindje. Tussen haakjes, die zegen mogen we elkaar misschien wel vaker toewensen. Bij gelegenheden zoals een verjaardag, het slagen voor een examen of het krijgen van een baan blijft het zo vaak hangen bij een oppervlakkige felicitatie. Een gelukwens, zo betekent dit woord letterlijk. De zegen des Heeren is echter zo veel rijker dan aards geluk (Spr. 10:22).

Ook na het afleggen van openbare belijdenis is het gepast om Gods zegen over het jawoord toe te wensen. Het nieuwe lid van de gemeente kan in eigen kracht niet volharden in de belijdenis. In de belijdenisvragen van Voetius klinkt door dat we alleen door Gods genade standvastig kunnen blijven in de zaligmakende leer.

Ik denk dat we elkaar wel aanvoelen dat een felicitatie maar moeilijk in verband is te brengen met zulke plechtigheden. De doopouders, de catechisanten hebben een jawoord voor het aangezicht van de Heere uitgesproken. Het was een plechtig ogenblik, dat als het goed is diepe indrukken achterlaat. Als die indrukken er zijn, zullen doopouders of catechisanten zich denk ik zelfs ongelukkig voelen als ze gefeliciteerd worden. Alsof ze een mooi resultaat hebben bereikt! Laten we zaken maar niet vermengen.

Is een felicitatie dan zo werelds bedoeld? Moeten we dan alles afkeuren? Nee hoor, maar laten we elkaar die woorden toevoegen die passen bij de geest van de plechtigheid. Dat is wel genoeg.

tekst ds. J. M. D. de Heer

 
reacties
san
6 aug 2010 - 18:48
Quote
"music68" schreef
"Majj" schreef
Ik feliciteer met zulke dingen eigenlijk nooit. Zelf wens ik ze liever Gods zegen toe.


Dat is dus hetzelfde.


dat is absoluut NIET hetzelfde
Ikkkk
4 aug 2010 - 11:32
Quote
"Dineke" schreef
enne ik vind dit en ik vind dat en de dominee vind dit en de andere dominee vind dat....... enz enz

En wat is er bijbels?
Lekker nuttig om er een wetje bij te verzinnen en de hoofdzaak vergeten. Want we zijn zo druk met onze wetjes...

Nee hoor niet feliciteren, ja dààààààààg



Doe niet zo vreselijk negatief a.u.b! Als de vragensteller over deze kwestie een vraag heeft, mag hij/zij deze gewoon stellen. Ook al gaat het niet over de hoofdzaak. Ik feliciteer ook niet. Maakt het wat uit dat je het niet doet?
Dineke
30 jul 2010 - 16:45
Quote
enne ik vind dit en ik vind dat en de dominee vind dit en de andere dominee vind dat....... enz enz

En wat is er bijbels?
Lekker nuttig om er een wetje bij te verzinnen en de hoofdzaak vergeten. Want we zijn zo druk met onze wetjes...

Nee hoor niet feliciteren, ja dààààààààg
Dineke
30 jul 2010 - 16:42
Quote
pfffffffft

De Farizeer verzint er wet 12000599625 bij:
Niet feliciteren!

Waarom niet?
Van harte gefeliciteerd dat God deze keus in je hart gewerkt heeft, wat een wonder! Wat is Hij goed! Gefeliciteerd!
Jajo
15 jun 2010 - 14:40
Quote
Ik ben het helemaal met het antwoord eens. Je voelt aan dat het niet klopt om goedkoop gefeliciteerd te worden bij de doop van je kindje of bij het belijdenis doen. Het past niet.
Jajo
15 jun 2010 - 14:39
Quote
Ik ben het helemaal met het antwoord eens. Je weet echt niet wat je moet zeggen als je gefeliciteerd wordt bij de doop van je kindje of bij het belijdenis doen. Het pas gewoon niet.
Majj
4 jun 2010 - 15:32
Quote
"OranjeBarret" schreef
"Jannita" schreef
@ Hend,

Haha, ik begrijp dat je mijn reactie verkeerd geinterpreteerd hebt. Je kunt 'em namelijk op twee manieren opvatten. Ik bedoelde eigenlijk dat ik ook van de Bijbel het idee heb dat die oordeelt over wat goed en wat fout is. (was wat ironisch geformuleerd) 'k Ben het dus niet met 'me' eens, wel met OranjeBarret: lees zijn/haar laatste reactie maar eens.

Groetjes, Jannita


Zijn reactie


Haha dan had ik het toch goed geraden
OranjeBarret
3 jun 2010 - 20:28
Quote
"Jannita" schreef
@ Hend,

Haha, ik begrijp dat je mijn reactie verkeerd geinterpreteerd hebt. Je kunt 'em namelijk op twee manieren opvatten. Ik bedoelde eigenlijk dat ik ook van de Bijbel het idee heb dat die oordeelt over wat goed en wat fout is. (was wat ironisch geformuleerd) 'k Ben het dus niet met 'me' eens, wel met OranjeBarret: lees zijn/haar laatste reactie maar eens.

Groetjes, Jannita


Zijn reactie
me
2 jun 2010 - 20:00
Quote
oja ikke169 is me ff ik gebruik hier om persoonlijke redenen verschillende namen.
me
2 jun 2010 - 19:59
Quote
om eerlijk te zijn vind ik niet dat dat iets met dit onderwerp te maken heeft. daarbij denk ik meer aan. iets wat veel voorkomt (dus een boom die veel vrucht voorbreng) iets dat veel voorkomt dat dat goed zou zijn. daarmee kun je niet zeggen dat iets wat veel aanhangers heeft gelijk goed is hoor begrijp me niet verkeerd.



"Jannita" schreef
@ ikke169,

Hoe leg jij dan uit dat Jezus zegt dat men aan de boom de vruchten kent? Ik snap wat je bedoelt, or! Maar hier ben ik dus wel benieuwd naar. En zeker is het Bijbels om over jezelf te oordelen, zelfs jezelf te veroordelen, wanneer je nog niet Jezus als je Zaligmaker hebt.
Jannita
28 mei 2010 - 19:05
Quote
@ ikke169,

Hoe leg jij dan uit dat Jezus zegt dat men aan de boom de vruchten kent? Ik snap wat je bedoelt, or! Maar hier ben ik dus wel benieuwd naar. En zeker is het Bijbels om over jezelf te oordelen, zelfs jezelf te veroordelen, wanneer je nog niet Jezus als je Zaligmaker hebt.
nijl
28 mei 2010 - 13:21
Quote
"ikke169" schreef
"Jannita" schreef
@ ikke169,

Dus wanneer iemand iets doet waarvan in de Bijbel staat dat het zondig is, zal jouw oordeel daarover niet negatief zijn? Wat jij uit de Bijbel aanhaalt gaat over het inwendige van de mens, want daar kan niemand over oordelen; alleen God. Maar het spreekwoord 'aan de vruchten kent men de boom' behoort ook tot een van de uitspraken van Jezus. Op grond van de Bijbel weet je of de 'vruchten' van iemand goede of kwade zijn...


Ja ik vind dat we nooit van iemand mogen zeggen dat iets fout is: ten eerste hoezo naar een ander zn fouten wijzen terwijl we zelf geen haar beter zijn. en er staat in de Bijbel (ik omschrijf dit ff in mn eigen woorden) er staat dat als iemand iets niet een uit geloof of als iemand alle dagen als gelijk ziet doet hij dit uit geloof en mogen wij daarover niet oordeelen.

Misschien mag je er niet over oordelen, maar je mag de persoon zeker waarschuwen!
ikke169
27 mei 2010 - 22:24
Quote
"Jannita" schreef
@ ikke169,

Dus wanneer iemand iets doet waarvan in de Bijbel staat dat het zondig is, zal jouw oordeel daarover niet negatief zijn? Wat jij uit de Bijbel aanhaalt gaat over het inwendige van de mens, want daar kan niemand over oordelen; alleen God. Maar het spreekwoord 'aan de vruchten kent men de boom' behoort ook tot een van de uitspraken van Jezus. Op grond van de Bijbel weet je of de 'vruchten' van iemand goede of kwade zijn...


Ja ik vind dat we nooit van iemand mogen zeggen dat iets fout is: ten eerste hoezo naar een ander zn fouten wijzen terwijl we zelf geen haar beter zijn. en er staat in de Bijbel (ik omschrijf dit ff in mn eigen woorden) er staat dat als iemand iets niet een uit geloof of als iemand alle dagen als gelijk ziet doet hij dit uit geloof en mogen wij daarover niet oordeelen.
Jannita
27 mei 2010 - 14:44
Quote
@ ikke169,

Dus wanneer iemand iets doet waarvan in de Bijbel staat dat het zondig is, zal jouw oordeel daarover niet negatief zijn? Wat jij uit de Bijbel aanhaalt gaat over het inwendige van de mens, want daar kan niemand over oordelen; alleen God. Maar het spreekwoord 'aan de vruchten kent men de boom' behoort ook tot een van de uitspraken van Jezus. Op grond van de Bijbel weet je of de 'vruchten' van iemand goede of kwade zijn...
Majj
25 mei 2010 - 12:11
Quote
"Free" schreef
Waarom noemt De Heer een doop (kinder/volwassen) en een belijdenis plechtigheden? M.i. is het toch een groot feest als je je laat dopen/je kindje laat dopen/belijdenis doet?

@majj
Zeker is het christelijk geloof gebaseerd op vrijheid! De mensheid heeft een vrije wil, de Vader (Moeder) heeft zijn adviezen gegeven om ons in vrijheid te laten leven en Jezus is gekomen om ons helemaal VRIJ te maken!!
Amazing Grace!



Ik heb het toch helemaal niet over vrijheid gehad? Alleen maar dat de ds. vrij is om zijn eigen mening te zeggen. Zou je je reactie uit willen leggen?
Free
22 mei 2010 - 07:07
Quote
Waarom noemt De Heer een doop (kinder/volwassen) en een belijdenis plechtigheden? M.i. is het toch een groot feest als je je laat dopen/je kindje laat dopen/belijdenis doet?

@majj
Zeker is het christelijk geloof gebaseerd op vrijheid! De mensheid heeft een vrije wil, de Vader (Moeder) heeft zijn adviezen gegeven om ons in vrijheid te laten leven en Jezus is gekomen om ons helemaal VRIJ te maken!!
Amazing Grace!
ikkuh
20 mei 2010 - 17:02
Quote
"Ikke169" schreef
@ Jannita en anderen

God zegt in Zijn woord dat niemand mag oordelen ook al ben je het er niet mee eens. Er staat dat als iemand iets anders opvat daar niemand over mag oordelen.

Greetz



Deze ds oordeelt ook niet, hij zegt niet dat er iets verkeerds aan je is als je het niet met hem eens bent, hij vertelt alleen wat hij ervan vindt!
Ikke169
19 mei 2010 - 11:11
Quote
@ Jannita en anderen

God zegt in Zijn woord dat niemand mag oordelen ook al ben je het er niet mee eens. Er staat dat als iemand iets anders opvat daar niemand over mag oordelen.

Greetz
Jannita
17 mei 2010 - 20:16
Quote
@ Hend,

Haha, ik begrijp dat je mijn reactie verkeerd geinterpreteerd hebt. Je kunt 'em namelijk op twee manieren opvatten. Ik bedoelde eigenlijk dat ik ook van de Bijbel het idee heb dat die oordeelt over wat goed en wat fout is. (was wat ironisch geformuleerd) 'k Ben het dus niet met 'me' eens, wel met OranjeBarret: lees zijn/haar laatste reactie maar eens.

Groetjes, Jannita
hend
17 mei 2010 - 07:19
Quote
"Jannita" schreef
"me" schreef
"music68" schreef
"Ikke" schreef
"Majj" schreef
"Ikke" schreef
Deze man maakt altijd veel eigen wetjes en regeltjes.


Waar slaat deze reactie op? Mag ik je toelichting?


Ja hoor dat mag. Ik lees vaker iets van deze dominee en dan valt het me op dat hij het wel heel fijn vind om te zeggen: 'dit mag wel, dit mag niet'. Dus wetten en regeltjes. Terwijl ik altijd dacht dat de christelijke vrijheid zo belangrijk is

Je bent niet de enige, ik erger me er ook altijd aan.


ja klopt ik heb soms het idee dat deze dominee gewoon oordeelt over sommige dinggen van dit is goed en dat is fout


Dat idee heb ik ook als ik de Bijbel lees. (Ik ben het dus met OranjeBarret eens.)


Hallo zeg tis wel een dominee hoor
ga dan zoals An zegt na die ds zelf toe
het gaat toch om de vraag en neit om de beantwoorder
an
14 mei 2010 - 10:07
Quote
ik was vorige week op de bondsdag, daar ging het over oordelen over een ander wat er onder andere is gezegd is dit: ga niet over mensen lopen roddelen, maar zeg het dan tegen de persoon zelf. Veel van jullie zeggen dat je je aan zijn reactie ergert, maar zeg het dan ook tegen hemzelf, dan weet hij dat hij misschien iets moet veranderen!!!
Jannita
10 mei 2010 - 14:20
Quote
"me" schreef
"music68" schreef
"Ikke" schreef
"Majj" schreef
"Ikke" schreef
Deze man maakt altijd veel eigen wetjes en regeltjes.


Waar slaat deze reactie op? Mag ik je toelichting?


Ja hoor dat mag. Ik lees vaker iets van deze dominee en dan valt het me op dat hij het wel heel fijn vind om te zeggen: 'dit mag wel, dit mag niet'. Dus wetten en regeltjes. Terwijl ik altijd dacht dat de christelijke vrijheid zo belangrijk is

Je bent niet de enige, ik erger me er ook altijd aan.


ja klopt ik heb soms het idee dat deze dominee gewoon oordeelt over sommige dinggen van dit is goed en dat is fout


Dat idee heb ik ook als ik de Bijbel lees. (Ik ben het dus met OranjeBarret eens.)
music68
7 mei 2010 - 13:30
Quote
"Majj" schreef
"music68" schreef
"Majj" schreef
"music68" schreef
"Majj" schreef
Ik feliciteer met zulke dingen eigenlijk nooit. Zelf wens ik ze liever Gods zegen toe.


Dat is dus hetzelfde.


Lees de reactie van pannenkoek en dan weet je hoe ik er over denk en waarom ik mijn vorige reactie plaatste!

Lees dan mijn eerste reactie ook eens, ik heb het namelijk even nagezocht op internet.


Ja.. Maar ik verbind een felicitatie altijd aan iets werelds en niet aan iets geestelijks. Daarom zeg ik liever: Gods zegen toegewenst. Snap je het?

Ja hoor, snap je volledig.
me
7 mei 2010 - 12:20
Quote
ja klopt ik heb soms het idee dat deze dominee gewoon oordeelt over sommige dinggen van dit is goed en dat is fout[/quote]

Dat doet hij zeker, maar wel op grond van Gods Woord! En dan is het niet verboden, maar geboden om te oordelen! De Bijbel spreekt daar zelf over.[/quote]

in de Bijbel staat dat je niet mag oordelen ook niet over bepaalde dingen in het geloof waar christenen anders over denken, een mooi voorbeeld daarvan vind ik het stuk waar in de bijbel staat: de 1 ziet alle dagen als gelijk, en de andere niet, (ik weet niet hoe het er precies staat) en daarna staat maar oordeel daarover niet. dus het lijkt mij duidelijk dat wij als christenen niet over elkaar mogen oordeelen als we sommige bijbelverzen anders uitleggen.
anneke
7 mei 2010 - 06:29
Quote
"me" schreef
"music68" schreef
"Ikke" schreef
"Majj" schreef
"Ikke" schreef
Deze man maakt altijd veel eigen wetjes en regeltjes.


Waar slaat deze reactie op? Mag ik je toelichting?


Ja hoor dat mag. Ik lees vaker iets van deze dominee en dan valt het me op dat hij het wel heel fijn vind om te zeggen: 'dit mag wel, dit mag niet'. Dus wetten en regeltjes. Terwijl ik altijd dacht dat de christelijke vrijheid zo belangrijk is

Je bent niet de enige, ik erger me er ook altijd aan.


ja klopt ik heb soms het idee dat deze dominee gewoon oordeelt over sommige dinggen van dit is goed en dat is fout


Ga dat dan niet hier neerzetten, maar zeg het tegen hemzelf. via mail ofzo dan weet hij ook wat er van zijn antwoord wordt gevonden.
Trijntje
6 mei 2010 - 21:23
Quote
"music68" schreef
"Ikke" schreef
"Majj" schreef
"Ikke" schreef
Deze man maakt altijd veel eigen wetjes en regeltjes.


Waar slaat deze reactie op? Mag ik je toelichting?


Ja hoor dat mag. Ik lees vaker iets van deze dominee en dan valt het me op dat hij het wel heel fijn vind om te zeggen: 'dit mag wel, dit mag niet'. Dus wetten en regeltjes. Terwijl ik altijd dacht dat de christelijke vrijheid zo belangrijk is

Je bent niet de enige, ik erger me er ook altijd aan.
Ik ook.
En ik hoop dan ook van harte dat deze meneer de reacties op zijn artikelen leest en er iets mee doet
OranjeBarret
6 mei 2010 - 21:12
Quote
"me" schreef
"music68" schreef
"Ikke" schreef
"Majj" schreef
"Ikke" schreef
Deze man maakt altijd veel eigen wetjes en regeltjes.


Waar slaat deze reactie op? Mag ik je toelichting?


Ja hoor dat mag. Ik lees vaker iets van deze dominee en dan valt het me op dat hij het wel heel fijn vind om te zeggen: 'dit mag wel, dit mag niet'. Dus wetten en regeltjes. Terwijl ik altijd dacht dat de christelijke vrijheid zo belangrijk is

Je bent niet de enige, ik erger me er ook altijd aan.


ja klopt ik heb soms het idee dat deze dominee gewoon oordeelt over sommige dinggen van dit is goed en dat is fout


Dat doet hij zeker, maar wel op grond van Gods Woord! En dan is het niet verboden, maar geboden om te oordelen! De Bijbel spreekt daar zelf over.
Majj
6 mei 2010 - 14:53
Quote
"music68" schreef
"Majj" schreef
"music68" schreef
"Majj" schreef
Ik feliciteer met zulke dingen eigenlijk nooit. Zelf wens ik ze liever Gods zegen toe.


Dat is dus hetzelfde.


Lees de reactie van pannenkoek en dan weet je hoe ik er over denk en waarom ik mijn vorige reactie plaatste!

Lees dan mijn eerste reactie ook eens, ik heb het namelijk even nagezocht op internet.


Ja.. Maar ik verbind een felicitatie altijd aan iets werelds en niet aan iets geestelijks. Daarom zeg ik liever: Gods zegen toegewenst. Snap je het?
me
6 mei 2010 - 14:38
Quote
"music68" schreef
"Ikke" schreef
"Majj" schreef
"Ikke" schreef
Deze man maakt altijd veel eigen wetjes en regeltjes.


Waar slaat deze reactie op? Mag ik je toelichting?


Ja hoor dat mag. Ik lees vaker iets van deze dominee en dan valt het me op dat hij het wel heel fijn vind om te zeggen: 'dit mag wel, dit mag niet'. Dus wetten en regeltjes. Terwijl ik altijd dacht dat de christelijke vrijheid zo belangrijk is

Je bent niet de enige, ik erger me er ook altijd aan.


ja klopt ik heb soms het idee dat deze dominee gewoon oordeelt over sommige dinggen van dit is goed en dat is fout
An
5 mei 2010 - 12:48
Quote
"Ikke" schreef
Deze man maakt altijd veel eigen wetjes en regeltjes.

nou ja zeg. hoezo zeg je dat nou weer?? ik lees hier echt geen wetten en regeltjes. Deze dominee probeert alleen een zo goed mogelijk antwoord op de vraag te geven, en dat zullen echt geen eigen wetten en regels zijn zoals jij dat zegt.
music68
4 mei 2010 - 14:11
Quote
"Ikke" schreef
"Majj" schreef
"Ikke" schreef
Deze man maakt altijd veel eigen wetjes en regeltjes.


Waar slaat deze reactie op? Mag ik je toelichting?


Ja hoor dat mag. Ik lees vaker iets van deze dominee en dan valt het me op dat hij het wel heel fijn vind om te zeggen: 'dit mag wel, dit mag niet'. Dus wetten en regeltjes. Terwijl ik altijd dacht dat de christelijke vrijheid zo belangrijk is

Je bent niet de enige, ik erger me er ook altijd aan.
music68
4 mei 2010 - 14:10
Quote
"Majj" schreef
"music68" schreef
"Majj" schreef
Ik feliciteer met zulke dingen eigenlijk nooit. Zelf wens ik ze liever Gods zegen toe.


Dat is dus hetzelfde.


Lees de reactie van pannenkoek en dan weet je hoe ik er over denk en waarom ik mijn vorige reactie plaatste!

Lees dan mijn eerste reactie ook eens, ik heb het namelijk even nagezocht op internet.
Majj
4 mei 2010 - 14:04
Quote
"Ikke" schreef
"Majj" schreef
"Ikke" schreef
Deze man maakt altijd veel eigen wetjes en regeltjes.


Waar slaat deze reactie op? Mag ik je toelichting?


Ja hoor dat mag. Ik lees vaker iets van deze dominee en dan valt het me op dat hij het wel heel fijn vind om te zeggen: 'dit mag wel, dit mag niet'. Dus wetten en regeltjes. Terwijl ik altijd dacht dat de christelijke vrijheid zo belangrijk is


Ik lees nergen van 'dit mage wel, dit mag niet'. Hij zegt alleen zijn mening over dit onderwerp. Wat je ermee doet is jouw zaak. Maar hij zegt hoe hij erover denkt. Is dat tegenwoordig ook al verboden?
Ikke
4 mei 2010 - 13:12
Quote
"Majj" schreef
"Ikke" schreef
Deze man maakt altijd veel eigen wetjes en regeltjes.


Waar slaat deze reactie op? Mag ik je toelichting?


Ja hoor dat mag. Ik lees vaker iets van deze dominee en dan valt het me op dat hij het wel heel fijn vind om te zeggen: 'dit mag wel, dit mag niet'. Dus wetten en regeltjes. Terwijl ik altijd dacht dat de christelijke vrijheid zo belangrijk is
Majj
4 mei 2010 - 06:10
Quote
"music68" schreef
"Majj" schreef
Ik feliciteer met zulke dingen eigenlijk nooit. Zelf wens ik ze liever Gods zegen toe.


Dat is dus hetzelfde.


Lees de reactie van pannenkoek en dan weet je hoe ik er over denk en waarom ik mijn vorige reactie plaatste!
pannenkoek
3 mei 2010 - 20:51
Quote
Zeker met het afleggen van een eed voor Gods aangezicht wens ik liever iemand Gods zegen toe. Feliciteren vind ik meer passen bij een verjaardag, examen of rijbewijs of zo.
OranjeBarret
3 mei 2010 - 15:37
Quote
mooi artikel!
music68
3 mei 2010 - 12:46
Quote
"Majj" schreef
Ik feliciteer met zulke dingen eigenlijk nooit. Zelf wens ik ze liever Gods zegen toe.


Dat is dus hetzelfde.
music68
3 mei 2010 - 11:40
Quote
De dominee spreekt zichzelf een beetje tegen. Hij zegt: "Ook na het afleggen van openbare belijdenis is het gepast om Gods zegen over het jawoord toe te wensen." en later: "Ik denk dat we elkaar wel aanvoelen dat een felicitatie maar moeilijk in verband is te brengen met zulke plechtigheden."

Nu heb ik even in de Van Dale opgezocht wat feliciteren betekend en dat is 'geluk wensen'

Er is maar één ding dat geluk brengt en dat is Gods Zegen. Dus als je 'Gefeliciteerd' tegen iemand zegt dan wens je hem Gods Zegen toe.

Feliciteer naar hartenlust! Je kunt niet vaak genoeg iemand Gods Zegen toewensen!
Majj
3 mei 2010 - 11:22
Quote
"Ikke" schreef
Deze man maakt altijd veel eigen wetjes en regeltjes.


Waar slaat deze reactie op? Mag ik je toelichting?
Majj
3 mei 2010 - 11:21
Quote
Ik feliciteer met zulke dingen eigenlijk nooit. Zelf wens ik ze liever Gods zegen toe.
Leonie
3 mei 2010 - 11:07
Quote
Ik feliciteer mensen die belijdenis gedaan hebben of hun kind hebben laten dopen, bewust. Omdat ik erg blij ben dat ze dit gedaan hebben. Niet dat het uiteindelijk hun keuze was, het is gehoorzaamheid aan God, maar ik vind het wel super mooi dat ze het doen en daarom feliciteer ik ze!
Gods zegen toewensen doe ik ze zeker ook, daar gaat niets boven, maar dat zeg ik niet altijd.
Ikke
3 mei 2010 - 10:28
Quote
Deze man maakt altijd veel eigen wetjes en regeltjes.
reageer
Je reactie zal eerst door de redactie beoordeeld worden voor plaatsing.
Naam (verplicht)
email-adres (verplicht)
:D :lol: :-) ;-) 8) :-| :-* :oops: :sad: :cry: :o :-? :-x :eek: :zzz :P :roll: :sigh: € love nlflag
meer uit deze rubriek ...
Video

3D-geprinte onderkaak voor hoogbejaarde vrouw

>> 03-02-2012 | 11:39 | <<
 
HASSELT - Een 83-jarige vrouw heeft met de vervanging van haar onderkaak afgelopen zomer een medische wereldprimeur beet. Het is namelijk voor het eerst dat een 3D-geprinte onderkaak bij een patiënt is ingebracht. Dat maakte de Universiteit van Hasselt (België) donderdag bekend.

Meer video's