De tien vakantievloggers en bloggers van Puntuit

De zomer volgt Puntuit tien jongeren die een bijzondere reis maken. Ze reizen naar de uithoeken van de wereld, maar verwachten stuk voor stuk een onvergetelijke zomervakantie tegemoet te gaan. Dit zijn hun verhalen.

Marten in IsraŽl: Verbijstering, verontwaardiging en medelijden rondom gewonde zwerver

4 sep. 2018 11:03

Mijn tijd op de ambulance is echt voorbij gevlogen. Dat komt ook doordat elke dag weer anders is en nieuwe en andere gevallen brengt. Daarom wil ik hier vertellen...

De tien bloggers en hun belevenissen
special

31 aug. 2018 12:42

Deze zomer kon je op puntuit.nl tien jongeren volgen die een bijzondere reis maakten. Hun verhalen Ėuit IsraŽl, Colombia, Canada en EngelandĖ zijn vrijwel...

Christian in Canada: moeilijk vertrek, maar gastvrije ontvangst

31 aug. 2018 9:06

Christian Meuleman (19) uit IJsselmuiden bezoekt oude bekenden in Canada. Zijn vertrek verloopt niet vlekkeloos, maar eenmaal op locatie wordt hij gastvrij...

Marten in IsraŽl: Op pad met bizarre ambulancechauffeurs

24 aug. 2018 8:52

De grote baas op de ambulance is de chauffeur. Dat is vaak de enige persoon op de ambulance die in vaste dienst is bij IsraŽlische hulpverleningsorganisatie MDA....

Debora op Lesbos: Leven met gebroken botten

20 aug. 2018 8:36

Alweer bijna een maand zit ik op Lesbos, dit prachtige Griekse eiland vlakbij de Turkse kust. Op dit prachtige eiland met glooiende olijfgaarden en mooie stranden...

Mirjam in Engeland: Het legokasteel is af

17 aug. 2018 11:53

Afgelopen donderdag was het zo ver. Het klinkt clichť, maar de afgelopen weken zijn voorbij gevlogen. Voor mijn gevoel was ik gisteren nog op Schiphol. Maar het...

Geralynn en Janoe in Taiwan: Voor nog geen twee euro naar de dierentuin

14 aug. 2018 13:00

Druk, druk en nog eens druk. Dat is het eerste wat er in ons opkomt, wanneer we door Taipei wandelen. Overal waar je kijkt, zijn mensen.

Marten in IsraŽl: Heftige eerste werkdag

14 aug. 2018 9:00

Een eerste werkdag is altijd even een lekker inkomertje. Doe rustig aan, kijk maar hoe de anderen het doen. Maar op een of andere manier hadden ze voor mij wat...

Marten in IsraŽl: Het getoeter is niet van de lucht

13 aug. 2018 14:38

IsraŽliís hebben de tijd. Haast hebben ze over het algemeen niet. Wil je naar het postkantoor? Trek een nummertje, wacht een uur en wie weet hebben ze wat je...

Aniek in Kenia: Patat is een feestmaal

13 aug. 2018 14:23

Na 2 dagen heerlijk genoten te hebben in het tropisch regenwoud van Kakamega reizen we door naar Eric, hij is voorganger en heeft een Bijbelschool. Een...

Terug naar Thema's

13 aug. 2018 12:51

Ilse in Colombia: Adios!

Van grote autoís tot kleine brommertjes. Van groene bomen naar stoffige straten. Plastic langs de weg en mangoís aan de bomen. Hitte met een frisse...

8 aug. 2018 13:00

Aniek in Kenia: Wandelen voor water

Na 5 dagen offline-zijn komen we aan in Kakamega, de hoofdstad van de Keniaanse provincie Maghar.

8 aug. 2018 10:33

Mirjam in Engeland: Hollanders op bezoek

Zes jaar geleden paste ik voor het eerst op Edward en Stephan. Daarna hadden ze twee jaar lang geen au pair nodig, maar allebei de jaren ben ik wel op bezoek...

7 aug. 2018 20:40

Aniek in Kenia: Wat een chaos

Woensdag 02:30 gaat de wekker. ís Avonds laat sta ik in Nairobi, de hoofdstad van Kenia.

7 aug. 2018 17:22

Ilse in Colombia: Leren van een kleine kerk

Drie weken geleden was het gebouw me niet opgevallen. En dat terwijl de blauwe letters op het pand precies duidelijk maken wat het pand huisvest. Na drie weken...

6 aug. 2018 9:16

Debora op Lesbos: Gevluchte vrouwen Hoop geven

Sinds een aantal dagen heb ik een andere taak in het kamp. De coŲrdinatoren van onze organisatie waren op zoek naar iemand die met de alleenstaande vrouwen in...

6 aug. 2018 9:07

Ilse in Colombia: Op bezoek bij de krant

De betekenis van universeel is allesomvattend, over de hele wereld. Het pand van de krant waar ik op bezoek ga, ligt voor de oude stadsmuur van Cartagena, een...

3 aug. 2018 15:39

Geralynn en Janoe in China: Het Ďeigení kindertehuis

Deze dag gaan we iets unieks doen. We gaan het kindertehuis en de vindplaats van Geralynn bezoeken. Een gids staat ons al op te wachten en brengt ons naar het...

3 aug. 2018 13:08

Mirjam in Engeland: Alles liep anders

Zondagavond bedacht ik tevreden dat we nu weer een normale week kregen. Mijn oppaskinderen hoefden niet meer in alle vroegte met de trein weggebracht te worden....

3 aug. 2018 12:58

Neline in Slowakije: GeÔnspireerd thuiskomen

De afgelopen week hebben we drainage aangelegd, workshops gegeven, geverfd en contacten gelegd met de kampleiders en kinderen.